torsdag 17 juli

Lidl kliver in som huvudsponsor till handbolls-EM i Sverige

Publicerad:
Uppdaterad:

Lidl, den tyska livsmedelskedjan, har förlängt sitt sponsorskap EM i handboll på både dam- och herrsidan fram till 2028.

Efter det nya avtalet sträcker sig nu Lidls sponsorskap av Handboll-EM över ett decennium, då de först blev sponsor för herrturneringen 2018.

”Med Lidl som förlänger sitt partnerskap med EHF Euros fram till 2028, ser vi fram emot ett decennium av samarbete mellan Lidl, Infront och den europeiska handbollsfederationen”, säger Martin Hausleitner, generalsekreterare för European Handball Federation, EHF.

Den kommande herrturneringen i EHF Euro kommer att hållas i Danmark, Sverige och Norge mellan den 15 januari och 1 februari 2026, medan damturneringen äger rum från den 3 till 20 december samma år i Polen, Rumänien, Tjeckien, Slovakien och Turkiet.

År 2028 kommer mästerskapen att äga rum i Spanien, Portugal och Schweiz för herrarna, samt i Norge, Danmark och Sverige för damerna.

Prenumerera på nyhetsbrevet

Ämnen i artikeln

Relaterade artiklar

Svenska Spel omsatte 1,8 miljarder under andra kvartalet

Rörelseresultatet minskar till följd av höjd spelskatt.

Bandyklubben vänder till positivt resultat

Klassiska bandyklubben redovisar ett resultat på 389 246 kronor, jämfört med ett minusresultat förgående år. Det egna kapitalet uppgår till cirka 2,8 miljoner kronor.

Städerna som får SM-veckan 2027 och 2028

Det blir andra gången för båda städerna att stå värd för detta evenemang. Inför sista gallringen stod det mellan Skövde och Skellefteå och Piteå.

Ishockeyförbundet och Sportway förlänger ”Svensk Hockey-TV” till 2030

Med över 300 ishallar utrustade med automatiserade och AI-styrda kamerasystem, har plattformen nått över 2,5 miljoner tittare och mer än 7 miljoner strömstarter, skriver man i ett pressmeddelande.