Omsättningen landade på 227 miljoner kronor, varav reklamintäkter stod för 76 Mkr och matchintäkter för 61 Mkr. Omsättning från hyresintäkter och restaurangen stod för cirka 65 Mkr tillsammans.
Föreningen har under de senaste två åren fokuserat på att bygga en stabilare likviditet och kassa. Målsättningen var att göra ett överskott utan slutspelsintäkter och resultatet skapar förutsättningar för föreningens långsiktiga strategi mot visionen att leda utvecklingen av svensk ishockey, fortsätter man. Bakom resultatet ligger två huvudsakliga faktorer, skriver klubben på sin hemsida.
– Den första är en fortsatt god kostnadskontroll och återhållsamhet inom hela organisationen. Vi har arbetat medvetet med att få ut så mycket verksamhet som möjligt för de investeringar vi gjort. Under det långa slutspelet lyckades vi dessutom hålla nere de rörliga kostnaderna i förhållande till intäkterna vilket innebar att varje intjänad krona fick större genomslag. Detta är ett kvitto på att vår organisation lyckats arbeta effektivt genom hela säsongen, säger Håkan Svedman, klubbdirektör i Brynäs IF.