”Med CUPRA Malmö får vi in en global och innovativ partner som passar perfekt med vår identitet och vart vi är på väg”, säger Helen Hedvind Persson, försäljningschef FC Rosengård.
Samarbetet förenar två aktörer som delar värderingar kring hållbarhet, nytänkande och en vilja att utmana gränser både på och utanför planen, skriver klubben på sin hemsida. CUPRA Malmö kommer att bli officiell bilpartner till klubben, och synas i samband med bland annat matcher & evenemang.
– Det är precis den typen av partner vi vill ha vid vår sida när vi fortsätter vår resa mot att vara en av Europas ledande klubbar inom damfotbollen, säger Helen Hedvind Persson, försäljningschef på FC Rosengård.
Partnerskapet kommer bland annat att inkludera ett bilprogram för spelare och anställda, reklam på matchtröjor och exponering på Malmö IP.
– FC Rosengård har alltid varit ett föredöme inom hållbarhet samt har alltid hittat lösningar för att både prestera och utmana normer. Vi ser fram emot ett samarbete där vi lär av varandra och sätter agendan mot nya ambitiösa mål, både sportsligt och kommersiellt, säger Philip Löfqvist, Märkeschef på CUPRA Malmö.
Samarbetet är planerat att löpa säsongen ut.