Historien började med tre golfvänner som flyttade till Stockholm och började spela på sin hemmabana. De insåg snart att det fanns många fler banor att upptäcka och undrade hur de kunde stimulera sig själva att spela mer på andra banor. Det var startskottet för Golfamore.
Fredrik van Speijk, en av grundarna och nuvarande VD för Golfamore Group, reflekterar över företagets resa.
“Det är en fantastisk resa som vi har gjort, jag och mina två vänner, Andreas och Magnus. Från att vi sålde cirka 400 häften under Sollentuna mässan vårt första år och kände oss som kungar, till över 100 000 kort sålda förra året. Det är galet när man tittar i backspegeln.”
Anders Carlén, VD för Golfamore, fortsätter.
“Det har aldrig spelats så mycket golf med Golfamore som nu – 2024 blev vårt bästa år någonsin och vi överträffade till och med rekorden från pandemin. Golfare i hela Europa söker nya banor och upplevelser. Det är precis den dynamik vi vill skapa – mer golf över gränserna.”
Golfamore har över 350 000 kunder från nästan 20 olika länder. Ett nytt mönster har dock börjat framträda där golfare från länder utanför Skandinavien, som Tyskland och Nederländerna, söker sig till nordiska banor.
“Det vi ser är att våra kunder i exempelvis Tyskland och Nederländerna nu även söker sig till våra nordiska banor. Det är denna utveckling vi vill se”, avslutar Carlén.