onsdag 15 oktober

Sportvaruhuset förnyar partnerskapet med EA SPORTS FC™

Publicerad:
Uppdaterad:

Sportvaruhuset Intersport förnyar sitt partnerskap med TV-spelet EA SPORTS FC™, ett TV-spel för fotboll. Den nya versionen av spelet, EA SPORTS FC™ 26, kommer att lanseras globalt den 26 september 2025.

”Vårt mål har alltid varit att förena sport och gemenskap. Genom att återigen samarbeta med EA SPORTS FC™ 26 säkerställer vi att varumärket förblir en del av fotbollskulturen och dess gemenskaper,” säger Andy Hogg, General Manager, Global Brand and Marketing på INTERSPORT International Corporation.

Det fortsatta partnerskapet innebär att Intersport kommer att öka sin synlighet i spelet. Spelare får gratis tillgång till en exklusiv, specialdesignad intersportkollektion med både hemma- och bortatröja. Dessutom kommer bolagets varumärke att synas genom en egen tifo-display och på LED-reklamskyltar innuti spelet.

Samarbetet kommer även att återspeglas i butiker, där Intersport planerar att stärka den lokala förankringen genom digital närvaro.

Prenumerera på nyhetsbrevet

Ämnen i artikeln

Relaterade artiklar

Sportchefen förlänger med LHC till 2028

Sabina Eriksson fortsätter som sportchef för Linköping Hockey Club (LHC) till 2028.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Varje dag bevakar vi utvecklingen och händelserna i idrottsbranschen – så att du alltid ligger steget före. Varje vecka får du nyheter, reportage och röster från nyckelpersoner inom idrottsbranschen, med fokus på de händelser som formar beslut, strategier och framtiden för svensk idrott.