onsdag 16 juli

Intersport ny huvudpartner till Lidingöloppet

Publicerad:
Uppdaterad:

Sportkedjan Intersport inleder ett samarbete med TCS Lidingöloppet. Avtalet sträcker sig över tre år och innebär att Intersport går in som huvudsponsor. Målet med samarbetet är att förbättra löparupplevelsen för alla deltagare i TCS Lidingöloppet.

– Vi är glada över att återigen samarbeta med Intersport, som kommer att stärka upplevelsen för våra löpare, säger Krister Svensson, generalsekreterare för Lidingöloppet.

INTERSPORT har tidigare varit involverat med loppet och deras erfarenhet av sport och löpning kommer att bidra till att göra evenemanget ännu mer attraktivt för deltagare både i Sverige och internationellt.

Samarbetet har redan inletts och innefattar flera initiativ för att främja löpning. Intersport kommer att synas i loppets digitala kanaler och vara en del av nummerlappsutdelningen samt Sportmässan. Dessutom kommer en officiell webbshop att lanseras där löpare kan köpa TCS Lidingöloppets t-shirt och en specialdesignad löparsko från Saucony.

– Detta är en viktig satsning för oss. Vi vill bidra till att skapa mer löparglädje runt ett av Sveriges mest klassiska lopp och göra det lättare för fler att börja springa, oavsett nivå, säger Pontus Petersson, vd för Intersport Sverige.

TCS Lidingöloppet 2025 äger rum den 26–28 september och förväntas samla över 35 000 löpare och 70 000 åskådare. Evenemanget erbjuder distanser från 1,7 till 30 kilometer, vilket gör det tillgängligt för alla, oavsett ålder och erfarenhet. Deltagare kommer att anlända från över 85 länder.

Tre punkter om samarbetet:

– INTERSPORT blir huvudsponsor för TCS Lidingöloppet under de kommande tre åren.
– Samarbete för att främja löpning, folkhälsa och skapa spännande aktiviteter.
– Officiell webbshop där deltagare kan köpa träningskläder och utrustning.

Prenumerera på nyhetsbrevet

Ämnen i artikeln

Relaterade artiklar

Bandyklubben vänder till positivt resultat

Klassiska bandyklubben redovisar ett resultat på 389 246 kronor, jämfört med ett minusresultat förgående år. Det egna kapitalet uppgår till cirka 2,8 miljoner kronor.

Städerna som får SM-veckan 2027 och 2028

Det blir andra gången för båda städerna att stå värd för detta evenemang. Inför sista gallringen stod det mellan Skövde och Skellefteå och Piteå.

Ishockeyförbundet och Sportway förlänger ”Svensk Hockey-TV” till 2030

Med över 300 ishallar utrustade med automatiserade och AI-styrda kamerasystem, har plattformen nått över 2,5 miljoner tittare och mer än 7 miljoner strömstarter, skriver man i ett pressmeddelande.