torsdag 17 juli

INTERSPORT utses till officiell huvudsponsor för HYREX

Publicerad:
Uppdaterad:

INTERSPORT har meddelat att de blir officiell huvudsponsor för HYROX, en serie fitness-tävlingar som har fått stor uppmärksamhet världen över senaste tiden. Partnerskapet, som offentliggjordes den 12 maj, omfattar fyra tävlingar i Nederländerna, Tyskland, Frankrike och Sverige under 2025.

Säsongen inleddes med HYROX Maastricht i februari, där över 7 000 deltagare och 8 500 åskådare deltog. De kommande evenemangen i Hamburg, Bordeaux och Stockholm förväntas samla över 36 000 deltagare och 32 000 åskådare.

”Vi är stolta över att inleda ett partnerskap med HYROX, en av världens snabbast växande tränings- och hälsotävlingar,” säger Andy Hogg, General Manager för varumärke och marknadsföring på INTERSPORT International Corporation GmbH.

”I takt med HYROX snabba tillväxt känns partnerskapet med INTERSPORT som ett naturligt steg i vår utveckling. Vi delar samma vision om att göra träning tillgänglig för alla och att bygga en global gemenskap genom delade upplevelser.”, säger Moritz Fürste, medgrundare till HYROX

Prenumerera på nyhetsbrevet

Ämnen i artikeln

Relaterade artiklar

Svenska Spel omsatte 1,8 miljarder under andra kvartalet

Rörelseresultatet minskar till följd av höjd spelskatt.

Bandyklubben vänder till positivt resultat

Klassiska bandyklubben redovisar ett resultat på 389 246 kronor, jämfört med ett minusresultat förgående år. Det egna kapitalet uppgår till cirka 2,8 miljoner kronor.

Städerna som får SM-veckan 2027 och 2028

Det blir andra gången för båda städerna att stå värd för detta evenemang. Inför sista gallringen stod det mellan Skövde och Skellefteå och Piteå.

Ishockeyförbundet och Sportway förlänger ”Svensk Hockey-TV” till 2030

Med över 300 ishallar utrustade med automatiserade och AI-styrda kamerasystem, har plattformen nått över 2,5 miljoner tittare och mer än 7 miljoner strömstarter, skriver man i ett pressmeddelande.