Partnerskapet, som är en del av initiativet ”Impact by SHL”, fokuserar på att stärka idrottens roll som en kraft för inkludering och trygghet, både på och utanför isen.
”Gemenskapen i hockey-Sverige är en arena för positiv och framåtblickande samhällskraft och nu krokar vi arm med SHL, fans, spelare, klubbar och domarkåren för att finnas där i alla magiska ögonblick, säger Josefin Lundmark, Marknads- och kommunikationsdirektör,” Trygg-Hansa.
Det förnyade partnerskapet innebär att Trygg-Hansas livboj återigen kommer att synas på SHL:s domartröjor. Bojen representerar rättvisa och trygghet på isen, skriver man i ett pressmeddelande.
”Att Trygg-Hansa återvänder som partner känns helt rätt – de har både erfarenheten och engagemanget som krävs för att tillsammans med oss driva frågorna vidare,” säger Jenny Silfverstrand, VD SHL.
Genom ”Impact by SHL” ska samarbetet mellan idrott, näringsliv och samhälle fördjupas för att gemensamt möta samhällsutmaningar och bidra till hållbar utveckling.