söndag 12 oktober

Klassiska sponsorn tillbaka i SHL

Publicerad:
Uppdaterad:

Försäkringsbolaget Trygg-Hansa återvänder som officiell partner till Svenska Hockeyligan (SHL) inför säsongen 2025/2026, som också är ett jubileum för ligan som firar 50 år.

Partnerskapet, som är en del av initiativet ”Impact by SHL”, fokuserar på att stärka idrottens roll som en kraft för inkludering och trygghet, både på och utanför isen.

”Gemenskapen i hockey-Sverige är en arena för positiv och framåtblickande samhällskraft och nu krokar vi arm med SHL, fans, spelare, klubbar och domarkåren för att finnas där i alla magiska ögonblick, säger Josefin Lundmark, Marknads- och kommunikationsdirektör,” Trygg-Hansa.

Det förnyade partnerskapet innebär att Trygg-Hansas livboj återigen kommer att synas på SHL:s domartröjor. Bojen representerar rättvisa och trygghet på isen, skriver man i ett pressmeddelande.

”Att Trygg-Hansa återvänder som partner känns helt rätt – de har både erfarenheten och engagemanget som krävs för att tillsammans med oss driva frågorna vidare,” säger Jenny Silfverstrand, VD SHL.

Genom ”Impact by SHL” ska samarbetet mellan idrott, näringsliv och samhälle fördjupas för att gemensamt möta samhällsutmaningar och bidra till hållbar utveckling.

Prenumerera på nyhetsbrevet

Ämnen i artikeln

Relaterade artiklar

Sportchefen förlänger med LHC till 2028

Sabina Eriksson fortsätter som sportchef för Linköping Hockey Club (LHC) till 2028.

Håkan Mild slutar som klubbdirektör för IFK Göteborg

Håkan Mild lämnar sin post som klubbdirektör för IFK Göteborg.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Varje dag bevakar vi utvecklingen och händelserna i idrottsbranschen – så att du alltid ligger steget före. Varje vecka får du nyheter, reportage och röster från nyckelpersoner inom idrottsbranschen, med fokus på de händelser som formar beslut, strategier och framtiden för svensk idrott.