torsdag 16 oktober

Lidl kliver in som huvudsponsor till handbolls-EM i Sverige

Publicerad:
Uppdaterad:

Lidl, den tyska livsmedelskedjan, har förlängt sitt sponsorskap EM i handboll på både dam- och herrsidan fram till 2028.

Efter det nya avtalet sträcker sig nu Lidls sponsorskap av Handboll-EM över ett decennium, då de först blev sponsor för herrturneringen 2018.

”Med Lidl som förlänger sitt partnerskap med EHF Euros fram till 2028, ser vi fram emot ett decennium av samarbete mellan Lidl, Infront och den europeiska handbollsfederationen”, säger Martin Hausleitner, generalsekreterare för European Handball Federation, EHF.

Den kommande herrturneringen i EHF Euro kommer att hållas i Danmark, Sverige och Norge mellan den 15 januari och 1 februari 2026, medan damturneringen äger rum från den 3 till 20 december samma år i Polen, Rumänien, Tjeckien, Slovakien och Turkiet.

År 2028 kommer mästerskapen att äga rum i Spanien, Portugal och Schweiz för herrarna, samt i Norge, Danmark och Sverige för damerna.

Prenumerera på nyhetsbrevet

Ämnen i artikeln

Relaterade artiklar

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Varje dag bevakar vi utvecklingen och händelserna i idrottsbranschen – så att du alltid ligger steget före. Varje vecka får du nyheter, reportage och röster från nyckelpersoner inom idrottsbranschen, med fokus på de händelser som formar beslut, strategier och framtiden för svensk idrott.