onsdag 16 juli

Mats Hedenström ny VD för Marathongruppen

Publicerad:
Uppdaterad:

Mats Hedenström har utsetts till ny verksamhetschef och VD för Marathongruppen, en position som han tillträder omedelbart. Hedenström har en bakgrund inom branschen och ser fram emot att leda företaget mot framtida tillväxt och innovation.

”Jag är både hedrad och exalterad över att få leda Marathongruppen. Vi har en stark grund att stå på och jag ser fram emot att arbeta tillsammans med vårt team för att nå våra mål,” säger Mats i ett pressmeddelande.

Mats Hedenström tillträder sin nya roll den 1 juli, men kommer att finnas med i det operativa arbetet kring Adidas Stockholm Marathon den 31 maj.

– Vi hälsar Mats Hedenström välkommen som ny verksamhetschef och VD och ser fram emot en god framtid tillsammans. Mats har bred erfarenhet och ett brett nätverk från tidigare jobb. Genom sitt arbete i vår styrelse känner han också redan verksamheten väl, säger Bengt Olsson som är ordförande för Marathongruppen.

David Fridell som de senaste fyra åren lett Marathongruppen lämnar sitt uppdrag den 30 juni.

– Vi tackar David Fridell för hans år som VD och verksamhetschef för Marathongruppen. David har gjort ett utmärkt jobb och har hanterat efterdyningarna från pandemin och ”nystarten” väldigt bra. Vi önskar honom all lycka på sitt nya jobb som generalsekreterare för Svenska Friidrottsförbundet, säger Bengt Olsson.

Prenumerera på nyhetsbrevet

Ämnen i artikeln

Relaterade artiklar

Svenska Spel omsatte 1,8 miljarder under andra kvartalet

Rörelseresultatet minskar till följd av höjd spelskatt.

Bandyklubben vänder till positivt resultat

Klassiska bandyklubben redovisar ett resultat på 389 246 kronor, jämfört med ett minusresultat förgående år. Det egna kapitalet uppgår till cirka 2,8 miljoner kronor.

Städerna som får SM-veckan 2027 och 2028

Det blir andra gången för båda städerna att stå värd för detta evenemang. Inför sista gallringen stod det mellan Skövde och Skellefteå och Piteå.

Ishockeyförbundet och Sportway förlänger ”Svensk Hockey-TV” till 2030

Med över 300 ishallar utrustade med automatiserade och AI-styrda kamerasystem, har plattformen nått över 2,5 miljoner tittare och mer än 7 miljoner strömstarter, skriver man i ett pressmeddelande.