– Att kunna välkomna både Sportbladet och Creative Technology in i partnerfamiljen är något vi är stolta över. Deras erfarenhet, engagemang och innovationsförmåga stärker helheten i VM-projektet och säkerställer att vi kan nå ut till fler – och göra det med maximal kvalitet, säger Calle Stjerna, marknads- och kommunikationsansvarig för 2025 IIHF Ishockey-VM.
Sportbladet ska spela en central roll i bevakningen av mästerskapet, skriver arrangören.
– Vi är glada över att vara mediepartner till ett av årets största idrottsevenemang. Vår ambition är att komma ännu närmare hockeyn och fansen och skapa journalistik och innehåll som engagerar och berör, säger Isabelle Redving, ansvarig för partnerskap på Sportbladet.
Creative Technology, en aktör inom tekniska helhetslösningar, kommer att ansvara för teknikleveransen till flera av evenemangets arenaproduktioner och supporterupplevelser.
– Vi är ödmjuka inför uppdraget och förtroendet vi fått att vara en del av ett globalt mästerskap på hemmaplan. Vår roll blir att se till att upplevelsen är sömlös, engagerande och oförglömlig – för både publik på plats och tittare över hela världen, säger VD Magnus Löndén.