torsdag 16 oktober

Sportbladet och Creative Technology officiella partners till Ishockey-VM

Publicerad:
Uppdaterad:

Inför det kommande världsmästerskapet i ishockey, som äger rum i Stockholm mellan den 9 och 25 maj 2025, har arrangörerna meddelat att Sportbladet och Creative Technology har ingått som officiella partners. Partnerskapet ska stärka både mediebevakningen och den tekniska upplevelsen under mästerskapet, skriver arrangören. 

– Att kunna välkomna både Sportbladet och Creative Technology in i partnerfamiljen är något vi är stolta över. Deras erfarenhet, engagemang och innovationsförmåga stärker helheten i VM-projektet och säkerställer att vi kan nå ut till fler – och göra det med maximal kvalitet, säger Calle Stjerna, marknads- och kommunikationsansvarig för 2025 IIHF Ishockey-VM.

Sportbladet ska spela en central roll i bevakningen av mästerskapet, skriver arrangören.

– Vi är glada över att vara mediepartner till ett av årets största idrottsevenemang. Vår ambition är att komma ännu närmare hockeyn och fansen och skapa journalistik och innehåll som engagerar och berör, säger Isabelle Redving, ansvarig för partnerskap på Sportbladet.

Creative Technology, en aktör inom tekniska helhetslösningar, kommer att ansvara för teknikleveransen till flera av evenemangets arenaproduktioner och supporterupplevelser.

– Vi är ödmjuka inför uppdraget och förtroendet vi fått att vara en del av ett globalt mästerskap på hemmaplan. Vår roll blir att se till att upplevelsen är sömlös, engagerande och oförglömlig – för både publik på plats och tittare över hela världen, säger VD Magnus Löndén.

Prenumerera på nyhetsbrevet

Ämnen i artikeln

Relaterade artiklar

Experterna: Därför möts SHL-samarbetet med Red Bull av kritik

Sponsorerna står för betydande intäkter och utgör en viktig del av klubbarnas ekonomi. Men att ta in pengar till varje pris är inte riskfritt – valet av partner kan snabbt väcka starka reaktioner. 

Hur mår sponsringen – egentligen?

I IRM:s rapport ”Sponsring i Sverige under 2024” ser vi att sponsringen fortsätter växa. Borde vi inte vara nöjda?

Klassiska sponsorn tillbaka i SHL

Försäkringsbolaget tillbaka som partner till Svenska Hockeyligan (SHL).

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Varje dag bevakar vi utvecklingen och händelserna i idrottsbranschen – så att du alltid ligger steget före. Varje vecka får du nyheter, reportage och röster från nyckelpersoner inom idrottsbranschen, med fokus på de händelser som formar beslut, strategier och framtiden för svensk idrott.