onsdag 16 juli

Sportbladet och Creative Technology officiella partners till Ishockey-VM

Publicerad:
Uppdaterad:

Inför det kommande världsmästerskapet i ishockey, som äger rum i Stockholm mellan den 9 och 25 maj 2025, har arrangörerna meddelat att Sportbladet och Creative Technology har ingått som officiella partners. Partnerskapet ska stärka både mediebevakningen och den tekniska upplevelsen under mästerskapet, skriver arrangören. 

– Att kunna välkomna både Sportbladet och Creative Technology in i partnerfamiljen är något vi är stolta över. Deras erfarenhet, engagemang och innovationsförmåga stärker helheten i VM-projektet och säkerställer att vi kan nå ut till fler – och göra det med maximal kvalitet, säger Calle Stjerna, marknads- och kommunikationsansvarig för 2025 IIHF Ishockey-VM.

Sportbladet ska spela en central roll i bevakningen av mästerskapet, skriver arrangören.

– Vi är glada över att vara mediepartner till ett av årets största idrottsevenemang. Vår ambition är att komma ännu närmare hockeyn och fansen och skapa journalistik och innehåll som engagerar och berör, säger Isabelle Redving, ansvarig för partnerskap på Sportbladet.

Creative Technology, en aktör inom tekniska helhetslösningar, kommer att ansvara för teknikleveransen till flera av evenemangets arenaproduktioner och supporterupplevelser.

– Vi är ödmjuka inför uppdraget och förtroendet vi fått att vara en del av ett globalt mästerskap på hemmaplan. Vår roll blir att se till att upplevelsen är sömlös, engagerande och oförglömlig – för både publik på plats och tittare över hela världen, säger VD Magnus Löndén.

Prenumerera på nyhetsbrevet

Ämnen i artikeln

Relaterade artiklar

Länsförsäkringar förlänger partnerskapet med Frölunda HC

Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän förlänger sitt huvudpartnerskap med Frölunda HC.

IFK Göteborg nytt partnerskap med lyxmärke

"Att ha med Breitling i ...

Dormy Open tillbaka 2025

Sveriges enda tävling på den europeiska herrproffstoure: Dormy open 2025.

FC Rosengård inleder samarbete med elbilstillverkaren

Partnerskapet kommer bland annat att inkludera ett bilprogram för spelare och anställda, reklam på matchtröjor och exponering på Malmö IP.

Svenska Ishockeyförbundet och CCM Hockey förlänger partnerskapet

CCM Hockey och Svenska Ishockeyförbundet förlänger sitt partnerskap.