torsdag 16 oktober

Svensk Simidrott och Pahlén förlänger samarbetet

Publicerad:
Uppdaterad:

Svensk Simidrott och Pahlén, tillverkare av poolutrustning, har förlängt sitt partnerskap.

Pahlén fortsätter därmed som huvudsponsor till Svensk Simidrott under ytterligare fyra år. Det nya avtalet syftar till att stärka simkunnigheten i Sverige, främja folkhälsa och vidareutveckla Svensk Simidrotts verksamhet på både bredd- och elitnivå.

– Vårt samarbete med Pahlén är en viktig del av vår långsiktiga strategi för att stärka simidrotten i Sverige. Genom deras stöd har vi kunnat skapa förutsättningar för både landslagsframgångar på internationell nivå och initiativ som ökar simkunnigheten i hela landet. Våra gemensamma insatser bidrar till att fler barn, ungdomar och vuxna får möjlighet att lära sig simma och upptäcka glädjen och tryggheten i vatten. Tillsammans bygger vi inte bara framgångsrika idrottare, utan också ett samhälle där simkunnighet är en självklarhet för alla, säger Svenska Simförbundets tf styrelseordförande Bert-Ola Eriksson.

Det förlängda partnerskapet innebär att Pahlén fortsätter att synas i samband med nationella och internationella simtävlingar.

– För oss på Pahlén är detta ett samarbete som ligger nära hjärtat. Vatten är inte bara vår gemensamma nämnare utan också en kraft som kan förändra liv, vare sig det handlar om att främja hälsa, skapa trygghet eller nå idrottsliga framgångar. Vi ser fram emot att fortsätta stötta Svensk Simidrotts arbete med att utveckla både elitidrottare och simkunnigheten i samhället, säger Anders Svensson, VD på Pahlén.

Med detta långsiktiga avtal befäster Pahlén sin roll som en engagerad och strategisk partner till Svensk Simidrott, med fokus på att skapa en positiv och hållbar påverkan för både individer och samhälle.

Prenumerera på nyhetsbrevet

Ämnen i artikeln

Relaterade artiklar

Experterna: Därför möts SHL-samarbetet med Red Bull av kritik

Sponsorerna står för betydande intäkter och utgör en viktig del av klubbarnas ekonomi. Men att ta in pengar till varje pris är inte riskfritt – valet av partner kan snabbt väcka starka reaktioner. 

Hur mår sponsringen – egentligen?

I IRM:s rapport ”Sponsring i Sverige under 2024” ser vi att sponsringen fortsätter växa. Borde vi inte vara nöjda?

Klassiska sponsorn tillbaka i SHL

Försäkringsbolaget tillbaka som partner till Svenska Hockeyligan (SHL).

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Varje dag bevakar vi utvecklingen och händelserna i idrottsbranschen – så att du alltid ligger steget före. Varje vecka får du nyheter, reportage och röster från nyckelpersoner inom idrottsbranschen, med fokus på de händelser som formar beslut, strategier och framtiden för svensk idrott.