Målet med samarbetet är att stödja både bredd- och elitverksamheten, med särskilt fokus på att skapa trygga och inspirerande miljöer för unga spelare. Dennis Lindahl, ordförande för Svenska Bordtennisförbundet, kommenterar samarbetet.
– Det känns bra att få ett så etablerat företag som Ahlsell med på vår resa som huvudpartner. Deras engagemang för hållbarhet, hälsa och långsiktig utveckling ligger i linje med våra värderingar.
Avtalet innebär också att Ahlsell kommer att synliggöra bordtennis i sina 100 butiker runt om i Sverige, vilket kan öka sportens synlighet bland både medarbetare och kunder.
– Bordtennis är en folkkär sport på stark frammarsch och Ahlsell vill samarbeta med partners som driver utvecklingen framåt, säger Daniel Dahl, Head of Sponsorship på Ahlsell.
Avtalet mellan Ahlsell och Svenska Bordtennisförbundet är tecknat på ett år och har möjliggjorts genom förbundets marknadspartner MoreSPACE i Göteborg, som även kommer att hantera SBTF:s kommersiella rättigheter.
– Vi vill främja hälsosam rörelse och bidra till ett friskare samhälle. Bordtennis förenar på riktigt, alla kan vara med oavsett ålder eller nivå. Genom detta samarbete skapar vi nya mötesplatser där våra affärsrelationer och människor kan utvecklas på ett positivt sätt.
Mikael Sundström, vd för Ahlsell Sverige.