torsdag 17 juli

Svenskt influencerbolag signar fyra fotbollsspelare

Publicerad:
Uppdaterad:

Svenska Influencerbolaget TOURN Agency har skrivit avtal med fyra fotbollsspelare, bland annat Liverpoolspelaren Sofie Lundgaard. Avtal som innebär att bolaget får ensamrätt att företräda spelarna i alla kommersiella samarbeten på deras sociala plattformar.

”Den nya satsningen är ett led i TOURNs strategi att bredda sitt nätverk av profiler, från traditionella content-skapare till elitidrottare,för att möta den växande efterfrågan på sportrelaterat influencer-innehåll,” skriver bolaget vd Robin Stenman.

Spelare

Sofie Lundgaard, mittfältare i Liverpool FC Women.
Olga Ahtinen,
mittfältare i Tottenham Hotspur Women
Cornelia Kapocs,
anfallare i Liverpool FC Women
Thea Kyvåg,
forward i LSK Kvinner

Prenumerera på nyhetsbrevet

Ämnen i artikeln

Relaterade artiklar

Bandyklubben vänder till positivt resultat

Klassiska bandyklubben redovisar ett resultat på 389 246 kronor, jämfört med ett minusresultat förgående år. Det egna kapitalet uppgår till cirka 2,8 miljoner kronor.

Städerna som får SM-veckan 2027 och 2028

Det blir andra gången för båda städerna att stå värd för detta evenemang. Inför sista gallringen stod det mellan Skövde och Skellefteå och Piteå.

Ishockeyförbundet och Sportway förlänger ”Svensk Hockey-TV” till 2030

Med över 300 ishallar utrustade med automatiserade och AI-styrda kamerasystem, har plattformen nått över 2,5 miljoner tittare och mer än 7 miljoner strömstarter, skriver man i ett pressmeddelande.