torsdag 17 juli

Volkswagen blir officiell sponsor för UEFA Women’s EURO 2025

Publicerad:
Uppdaterad:

Volkswagen har blivit officiell global partner för damernas EM 2025, som äger rum mellan den 2 och 27 juli i åtta värdstäder i Schweiz. Wolkswagen var även officiell sponsor för senaste EM i England 2022.

Genom partnerskapet kommer Volkswagen att få varumärkesexponering via LED-reklam under matcherna, samt planera fotbollsrelaterade kampanjer. Dessutom är Volkswagen partner till sju nationella lag som deltar i mästerskapet.

”UEFA är glada att Volkswagen återigen blir sponsor för Dam-EM. Deras fortsatta stöd visar en gemensam tro på kraften och potentialen i damfotboll. När turneringen snart inleds i Schweiz, hjälper detta partnerskap oss inte bara att leverera en rekordstor tävling utan också att driva meningsfulla investeringar i tillväxten av damfotboll och skapa fler möjligheter för kvinnor och flickor på alla nivåer av sporten.”, säger Guy-Laurent Epstein, UEFA:s marknadsdirektör.

Volkswagen går med i en rad andra globala sponsorer. Bland annat adidas, Amazon, AXA, booking.com, EA Sports, Euronics, Grifols, Heineken, Hublot, Justeattakeaway.com, Lay’s, LIDL, PlayStation och Visa kommer synas under EM.

”Främjandet av damfotboll och kvinnor inom fotboll är centrala delar av vårt engagemang för kvinnlig empowerment och jämlikhet inom sport. Under många år har vi varit engagerade i detta med djup övertygelse och på en bred företagsbasis, både nationellt och internationellt. Sponsringen av UEFA Women’s EURO i sommar är därför ett ytterligare åtagande för synlighet, rättvisa och verkligt deltagande.”, säger Christine Wolburg, Chief Brand Officer för Volkswagen Passenger Cars.

Prenumerera på nyhetsbrevet

Ämnen i artikeln

Relaterade artiklar

Svenska Spel omsatte 1,8 miljarder under andra kvartalet

Rörelseresultatet minskar till följd av höjd spelskatt.

Bandyklubben vänder till positivt resultat

Klassiska bandyklubben redovisar ett resultat på 389 246 kronor, jämfört med ett minusresultat förgående år. Det egna kapitalet uppgår till cirka 2,8 miljoner kronor.

Städerna som får SM-veckan 2027 och 2028

Det blir andra gången för båda städerna att stå värd för detta evenemang. Inför sista gallringen stod det mellan Skövde och Skellefteå och Piteå.

Ishockeyförbundet och Sportway förlänger ”Svensk Hockey-TV” till 2030

Med över 300 ishallar utrustade med automatiserade och AI-styrda kamerasystem, har plattformen nått över 2,5 miljoner tittare och mer än 7 miljoner strömstarter, skriver man i ett pressmeddelande.