Genom partnerskapet kommer Volkswagen att få varumärkesexponering via LED-reklam under matcherna, samt planera fotbollsrelaterade kampanjer. Dessutom är Volkswagen partner till sju nationella lag som deltar i mästerskapet.
”UEFA är glada att Volkswagen återigen blir sponsor för Dam-EM. Deras fortsatta stöd visar en gemensam tro på kraften och potentialen i damfotboll. När turneringen snart inleds i Schweiz, hjälper detta partnerskap oss inte bara att leverera en rekordstor tävling utan också att driva meningsfulla investeringar i tillväxten av damfotboll och skapa fler möjligheter för kvinnor och flickor på alla nivåer av sporten.”, säger Guy-Laurent Epstein, UEFA:s marknadsdirektör.
Volkswagen går med i en rad andra globala sponsorer. Bland annat adidas, Amazon, AXA, booking.com, EA Sports, Euronics, Grifols, Heineken, Hublot, Justeattakeaway.com, Lay’s, LIDL, PlayStation och Visa kommer synas under EM.
”Främjandet av damfotboll och kvinnor inom fotboll är centrala delar av vårt engagemang för kvinnlig empowerment och jämlikhet inom sport. Under många år har vi varit engagerade i detta med djup övertygelse och på en bred företagsbasis, både nationellt och internationellt. Sponsringen av UEFA Women’s EURO i sommar är därför ett ytterligare åtagande för synlighet, rättvisa och verkligt deltagande.”, säger Christine Wolburg, Chief Brand Officer för Volkswagen Passenger Cars.